Our game: Destination Primus Vita

Get ready to live the extraordinary experience of our SIX crew members aboard the Beaufort ship, en route for Primus Vita.

Destination Primus Vita is a video game featuring narrative and traditional puzzles set in a science-fiction universe. The setting of the game is a dreamlike construct created from the protagonist’s world, thoughts, and feelings while in cryosleep on the way to the planet Primus Vita.

The player will navigate from the main Puzzle Room, full of puzzles, to the Memory room, where s/he be able to interact with the other 5 companions. And find some clues to solve the puzzles, of course,,,

In the year 3044, a team of six humans travel to the planet Primus Vita to retrieve precious water that was stolen from them hundreds of years ago. A space voyage of 4 years in cryosleep awaits them.

After the arrival of previous teams on Primus Vita, the World Space Agency (WSA) noted that these long periods of cryosleep caused memory loss, depression and an overall loss of cognitive abilities in the soldiers and scientists who undertake these missions.  To combat this problem, NIM, the AI on the Beaufort, created a way to stimulate the sleeping minds of their team members by making them live the Train experience.


Goal of the game: Get out of the Rooms with your brains! Over six episodes, the player will take the role of each of the six protagonists as they must find and perform different puzzles, analyses, and weird tests throughout the Train. These challenges will prepare them mentally and emotionally for their upcoming mission on their arrival on Primus Vita.

Le Jeu : Destination Primus Vita

Vous allez vivre une expérience hors de l'ordinaire en incarnant, tour à tour, nos six protagonistes qui se dirigent vers Primus Vita.

Destination Primus Vita est un jeu vidéo de puzzle au fort et riche contenu narratif. Le cadre du jeu est une construction mentale poussée par NIM, l'intelligence artificielle du vaisseau, alors que les protagonistes sont en état de cryo-sommeil.

Le joueur ou la joueuse naviguera entre la Salle des Puzzles, qui sera remplie de nombreux défis, et la Salle des Souvenirs, où il/elle retrouvera ses compagnons de voyage et pourra dialoguer, interagir avec eux. Et trouver bien sûr des indices pour les puzzles...

En l'an 3044, six humains quittent la Terre pour rejoindre Primus Vita, planète inhospitalière car y vivent les êtres qui ont volé notre eau, plusieurs centaines d'années auparavant. Le voyage dure 4 ans, et les passagers sont mis en état de cryo-sommeil.

Lors des premiers convois vers Primus Vita, la WSA (World Space Agency) nota plusieurs cas de dépression, des suicides. La stimulation musculaire n'est pas suffisante : il faut également stimuler le cognitif et l'émotif. C'est là que NIM entre en jeu et 'pousse' des souvenirs et des puzzles à même l'esprit de nos protagonistes.

Le but global du jeu ? Compléter toutes les Salles, avec tous leurs puzzles et pousser à fond toutes ses relations avec les autres compagnons et en y découvrant tous les secrets relationnels. Nos protagonistes doivent être fin prêts pour leur mission à venir sur Pimus Vita !

 

Q1 2018 - PC/MAC- STEAM